Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Budućnost enterijera automobila

30.07.2018

Cilj autoindustrije je izrada novih tipova pametnih automobila koji će nam olakšati svakodnevni život. Od pre nekoliko decenija satelitske navigacije i komanda samoparkiranje važile su za radikalne teorije. One su se pojavile samo kao poboljšanje filmskih efekata i kao deo daleke budućnosti. Snažni zvučnici i zakrivljeni OLED ekrani se izbacuju iz dnevne sobe i ubacuju se u automobile.

Budućnost enterijera automobila
Na ovogodišnjem sajmu CES u Las Vegasu Samsung je predstavio "digitalni kokpit". Ovo je zajedničko rešenje korejskog elektronskog džina i kompanije Harman koju je Samsung kupio pre nešto više od godinu dana.Ekrani su, očekivano, u centru pažnje, kao i integracija s mobilnim telefonom. Ispred vozača se nalazi OLED digitalna instrument tabla čiji se sadržaj prilagođava zahtevima vozača. Ako smo ovakvo rešenje već viđali, onda ono što se nalazi desno svakako nismo. Tu je smešten veoma široki displej dijagonale 28 inča napravljen u Samsungovoj  QLEDtehnologiji, koji predstavlja napredni info-zabavni centar. Sadrži navigaciju, modul za telefoniranje, brojne sistemske informacije, ali i daljinsku kontrolu pametnih uređaja. Tako je direktno iz automobila, preko "digitalnog kokpita", moguće kontrolisati i kućne uređaje – podesiti grejanje, pogledati sadržaj frižidera ili aktivirati robota usisivača. Kontrola je moguća dodirom ili glasom uz pomoć Samsungovog asistenta Bixby.
 
Sa desne strane, odnosno ispred suvozača je deo koji je moguće koristiti sa puštanje video materijala, surfovanja internetom ili neke "pete" aktivnosti koju izabere saputnik.  Samsung-Harmanovo rešenje nije kompletno u ekranima osetljivim na dodir jer se na centralnoj konzoli nalaze tri kružna testera, čije je funkcije, po potrebi, moguće menjati. Ova tri modula imaju displeje identične onom u Samsungovom pametnom satu Gear S3. Za kontrolu klima uređaja i podešavanje sistema odvojen je poseban savitljivi OLED ekrandijagonale 12,4 inča, koji je podstavljen ispod kružnih tastera. Kompletan sistem je predviđen da bude povezan s digitalnim svetom preko pete generacije mobilne telefonije, koja će biti hiljadu puta brža od postojeće 4G LTE tehnologije. Naravno, sve ovo može zasmetati vozaču u vožnji, međutim ovo rešenje je namenjeno (bliskoj) budućnosti u kojoj će vladati autotomna vozila, barem tako tvrdi Samsung. Da ne ostane sve u displejima, postarao se set kamera koji je smešten na mestu bočnih ogledala. Oni emituju sliku na displeju nekadašnjeg retrovizora.
 
Najuočljivija promena kod Mercedes - Benz kabini je redizajnirani volan. Mnogima je na prethodnoj verziji S klase smetao dvokraki upravljač, pa je Mercedes očigledno poslušao glas javnosti i zamenio ga estetski prihvatljivijim trokrakim volanom. 
 
Druga važna novina je vizuelno povezivanje dva 12,3 inčna displeja u jednu celinu. Naime, u prethodnom modelu digitalni ekran instrument table i multimedijalni displej na centralnoj konzoli bili su razdvojeni. Sada se dobija utisak da je ispred vas jedan ogromni ekran koji zauzima više od polovine komandne table. Nove su i komande na multifunkcionalnom volanu koje omogućavaju vozaču da kontroliše većinu sadržaja multimedijalnog sistema, ali i drugih funkcija u automobilu bez potrebe da pomera ruke sa upravljača dok vozi. 
 
Kia je oduševila sa svojim konceptom pametnih automobila pod imenom Kia Pop. Na osnovu LED tehnologije koja je izuzetno skupa, auto ima potpuno novi pristup. Karakteriše je instrument tabla sa prozirnim panelima.
 
Nova tehnologija Audija omogućila bi vozaču direktno pisanje znakova prstom pomoću touch panela. Aplikacije bi se same aktivirale i samim tim vozaču olakšale vožnju automobila i povećale stepen užitka u vožnji.