Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Šta je Car detailing?

02.11.2018

Ukratko to je detaljno sredjivanje kako spoljašnjosti tako i unutrašnjosti automobila u šta spadaju pravilno pranje automobila, claying, šmirglanje, poliranje, voskiranje, održavanje spoljnih plastičnih delova, stakala, svetlosnih grupa, čišćenje i voskiranje felni, dubinsko pranje unutrašnjosti, održavanje instrument table i panela na vratima, kožnih enterijera...

Šta je Car detailing?
Retko ko pere auto po propisima. Uglavnom se sipa tečnost za pranje u kofu, napuni vodom i uzme sundjer. To je možda nama najpoznatiji način pranja, što ne mora da znači da je najbolji i najbezbedniji po farbu. Šteti se farba i dobijaju se sitne ogrebotine po celom automobilu, tzv.“paukova mreža” i tzv. “hologrami” Glavni krivac za ogrebotine je pre svega sundjer!
 
Zamislite čestice prašine, peska, zemlje, koji su na vašem automobilu. Prilikom pranja sundjerom, te čestice bivaju zarobljene izmedju sundjera i površine koju perete. Da bi se to izbeglo, koriste se rukavice za pranje kola. Najbolje su rukavice od jagnjece dlake (lambswool), takodje su odlične od ovčije dlake (sheepskin), a nisu loše ni mikrofiber.
 
Kako bi se još više smanjila mogućnost oštećenja farbe, pranje kola se izvodi metodom dve kofe. U jednoj kofi je šampon za pranje kola, a u drugoj kofi je čista voda. Pranje se vrši tako što se automobil pre svega pokvasi, zatim se rukavica natopi u kofi sa šamponom, opere se deo automobila i nakon toga se rukavica ispere u kofi sa svežom čistom vodom. Na taj način se skupljene čestice prljavštine isperu iz rukavice, u zasebnu kofu, što ostavlja čistu rukavicu i čistu vodu u kofi sa šamponom. 
 
 
Sušenje automobila je najbolje raditi peškirima namenjenim za to. Najbolja tehnika je da se peškir položi na površinu, da upije vodu, i zatim skloni, bez preteranog trljanja.
Automobil je najbolje prati šamponom za kola, koji je PH neutralan.  On pre svega treba da bude dobar lubrikant, kako bi pranje bilo glatko i lako. 
 
Claying je obavezan korak koji predhodi svakom ozbiljnijem poliranju, voskiranju automobila a takođe se primenjuje posle pranja automobila koji nemaju garažu i nalaze se na parkinzima i izloženi su vremenskim uticajima i "plaču drveća". Sama glina sa laka automobila kupi prljavštinu koju obično pranje ne može skinuti a te prljavštine su u svetu detailinga poznatije kao kontaminacije. Lak na novom automobilu je savršeno glatak i prijatan za pod ruku. Kada se na tako čist lak nanese zaštita u obliku prirodnih voskova, sealant-ova ili nano tehnologije, zaštita popunjava svaku poru u farbi i traje znatno duže a sam izgled automobila kako vizuelni tako i na dodir je neuporediv.  Kontaminacije se ne mogu oprati a pod mikroskopom se vidi da su to sitni kamenčici i komadići raznih metala kočiona prašina itd. Glina prevučena preko takvog laka u sebe skuplja sve te kontaminacije. Posle clayinga takva površina je neverovatno glatka, čista, daje osećaj novog automobila i spremna je za dalju obradu bilo da je u pitanju korekcija laka ili da je u pitanju zaštita.
 
Unutrašnji detailing uključuje duboko čišćenje cele unutrašnjosti kabine. Enterijeri vozila u proteklih 50 godina obuhvataju razne materijale, kao što su presvlake od sintetskih tepiha, vinil, koža, razna prirodna vlakna, kompoziti od karbonskih vlakana, plastika i drugi, što zahteva upotrebu raznih tehnika i proizvoda za čišćenje. Usisavanje je standardno, a mrlje za presvlake mogu se ukloniti pomoću čišćenja parom, tekućih i pena hemikalija, kao i četke. Osim toga, neke neporozne površine mogu biti polirane. 
Inače, Car detailing  novi je trend u auto-moto svetu. Već neko vreme je zastupljen u inostranstvu, a sve popularniji postaje i kod nas. Sama reč detailing znači detalji, obraćanje pažnje do najsitnijih detalja.