Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Automobil neće da upali, šta sad?

07.01.2016

Niske temperature, pogotovo u ranim jutarnjim satima, stvaraju probleme kod mnogih automobila. Hladnoća ih dosta puta učini nepokretnim. Kada stavite ključ u bravu i okrenete ga, automobil ne reaguje i motor neće da se pokrene. U tom trenutku je uvek prisutna panika ili nervoza. Prvo se smirite i naoružajte strpljenjem, jer postoji nekoliko načina da proverite ili nađete razlog zašto je izostalo paljenje i pokretanje, kao i da eliminišete problem.

Automobil neće da upali, šta sad?

Najčešći su problemi sa akumulatorima i smrzavanjem dizel goriva tj. smrzavanjem nafte u  filteru goriva, u rezervoaru ili dovodima. Ovim putem želimo da vam predložimo nekoliko saveta kod problema sa paljenjem automobila prilikom niskih temperatura:

Proverite rad akumulatora

Akumulator je najosjetljiviji deo na niske temperature, zato je u slučaju da automobil neće da upali, prvo potrebno proveriti funkciju i rad akumulatora. Ako ste ujedno primetili da se ne pale lampice na instrument tabli prilikom davanja kontakta ili su slabog intenziteta, sigurno je došlo do prekida dovoda struje ili njegovog slabljenja. Prvo prekontrolišite kontakte na akumulatoru tj. njegove kleme. Prekid u radu je moguć zbog vlage ili prljave kleme, koje je potrebno s vremena na vreme očistiti metalnom četkom. U slučaju, da je sa kontaktom sve u redu, predstoji kontrola kablova, na kojima morate proveriti spojeve. Ako su vaše radnje bile neuspešne, najverovatnije je da je automobil potrošio svu struju tj. ispraznio se njegov akumulator. Zamolite nekog vozača da vam pomogne da startujete automobil pomoću kablova, a pri povezivanju akumulatora čuvajte da stavite plus na plus, a minus na minus. Startovanje automobila putem kablova je potrebno izbegavati, pogotovo na modernijim automobilima punim elektronike, gde može doći do oštećenja iste, same centrale vozila ili pojedinih sklopova. Šteta može biti skupa, zato je veoma važno ispravno spojiti i pažljivo odvojiti kablove. 
Kako bi izbegli sve nabrojane radnje, naš je savet, da pre zimskih uslova u servisu proverite stanje akumulatora. Ako znate, da je vaš akumulator stariji od pet godina, možete očekivati probleme sa njegovim radom. Akumulator mora uvek raditi pod punom snagom, kako bi obezbeđivao dovoljno struje za startovanje motora i ostalih električnih uređaja. Ako primetite probleme kod startovanja automobila kod niskih temperatura proverite, dopunite ili zamenite akumulator. 
 

Očistite ili zamenite filter goriva, pogotovo kod automobila sa dizelskim motorom

Zimi niske temperature vazduha mogu napraviti mnogo problema vlasnicima automobila sa dizelskim motorima, koji često neće da se upale. Glavni uzročnik problema je parafin, koji se nalazi u nafti. On se prilikom niskih temperatura pretvara u veće kristale, koji začepljuju filtere goriva. Ponekad ih blokiraju u potpunosti i to vas sprečava, da pokrenete automobil. Noviji modeli automobila poseduju grejače u filterima, kao i senzore za detekciju vode, koji vas u slučaju neispravnosti filtera obaveštavaju putem signalne lampice na instrument tabli automobila. Savetujemo vam, da dizel gorivo sipate na proverenim pumpama i da u njega po potrebi dolivate profesionalne aditive, koji sprečavaju i usporavaju kristalizaciju. Ako živite na području gde se temperature vazduha spuštaju i do -20 °C, kupite aditiv sa adekvatnom oznakom na ambalaži. 
 
U slučaju, da niste sipali aditiv i da je razlog za neuspešno paljenje vašeg automobila smrznuto dizel gorivo, nikako ne pokušavajte startovati automobil. Ako niste u mogućnosti, da odgurate automobil na toplije mesto, kako bi ga što pre ugrejali, pokušajte otopiti filter goriva mlakom vodom. Nije preporučljivo sipati benzin u rezervoar, što dosta ljudi radi i predlaže, jer možete oštetiti motor.
 

Kako je najbolje izbeći probleme sa paljenjem tokom hladnih zimskih dana?

Najbolja prevencija je naravno parkiranje na toplijim i zaštićenim lokacijama kao što je garaža. U slučaju da niste vlasnik garaže ili barem nadstrešnice i u većini slučajeva parkirate na otvorenom, redovno proveravajte stanje akumulatora i obavezno dospite aditiv u naftu, kako bi izbegli gore navedene probleme.
 

Imate probleme sa paljenjem automobila nevezano samo za zimske uslove? Proverite rad anlasera

Kod okretanja ključa se spaja električni krug sa elektropokretačem tj. anlaserom. Do njega dolazi struja iz akumulatora. Anlaserov zadatak je, da zavrti zupčanike, a oni zavrte zupčanik zamajca, koji je direktno povezan sa koljenastim vratilom (radilicom) na kojeg su pričvršćeni klipovi. Kad klipovi krenu gore dole, obezbede startovanje motora. Neispravan anlaser onemogućava startovanje automobila. Najčešće do kvara anlasera dolazi zbog prestanka podmazivanja, usled čega dolazi do njegovog zaribavanja ili čak loma delova. Preporučljivo ga je promeniti na svakih 80.000 pređenih kilometara.