Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Da li kupovina automobila sa više od 200.000 prevoženih kilometara ima smisla?

10.02.2016

Finansijske mogućnosti svakog pojedinačnog vozača imaju odlučujući uticaj na kupovinu tj. zamenu prevoznog sredstva. U slučaju kada osoba nema mogućnost kupiti nov automobil najčešće se odluči za kupovinu polovnog automobila preko oglasa ili na nekoj od auto pijaca gde postoji velika ponuda super jeftinih automobila od kojih su mnogi prešli blizu ili više od 200.000 kilometara.

Da li kupovina automobila sa više od 200.000 prevoženih kilometara ima smisla?
Ovim člankom želimo da vam olakšamo razmišljanje o tome da li takva kupovina ima ili nema smisla, predočimo trikove sa kojima se pojedini prodavci služe i da vam savetujemo kako proveriti realno stanje automobila. 
 

Kako pronaći pouzdan automobil sa velikom kilometražom?

Teško je pronaći pouzdan automobil sa velikom kilometražom i kod te dileme je potrebno sagledati i starost vozila:
 
  • Ako je automobil star više od 10 godina i ujedno prešao preko dve stotine hiljada kilometara sigurno je da ćete sa njim češće posećivati servisera zbog manjih ili većih popravki i menjanja njegovih potrošnih delova, što može biti veoma veliko finansijsko i psihičko opterećenje za vas kao novog vlasnika. I ako vam se na prvi pogled čini jeftina ponuda, prvo preračunajte koliko možete imati troškova u narednom periodu. Sa ove tačke gledišta to verovatno nije dobra kupovina. 
 
  • Danas je sve češći slučaj da i noviji automobili pređu veliki broj kilometara u kratkom vremenu (npr. 3 godine). To ne znači da je kupovina takvog automobila pogrešna. U slučaju da je redovno održavan postoji velika verovatnoća da će i dalje da bude pouzdan. Imajte u vidu da kod takvog automobila morate češće menjati motorno ulje. 

 

Prodavci i njihovi trikovi kojima se služe za prikrivanje stvarnog stanja automobila 

Kako bi izbegli mnogobrojne prevare prilikom kupovine polovnog automobila uvek budite oprezni. Verovanje na reč nema nikakvog smisla, zato je automobil pred kupovinom potrebno detaljno pregledati i ustanoviti njegove potencijalne greške i slabe tačke. Kako bi na vreme predvideli probleme i dodatne troškove, poželjno je da ga uvek pregleda profesionalac: automehaničar ili ovlašćeni servis, koji će vam upoređivanjem podataka sa zadnjeg servisa i trenutnog stanja kilometara reći da li je broj pređenih kilometara realan ili vraćen. 
 
Trikovi kojima se koriste prodavci su na primer prikrivanje stanja amortizera, kočnica i motora, vraćanje kilometraže kako na analognim tako na digitalnim brojačima kilometara, elektronsko lažiranje postojanja vazdušnih jastuka, izključivanje upaljenih lampica na instrument tabli, itd.
 

Saveti o tome na šta morate obratiti pažnju kod kupovine polovnjaka sa velikom kilometražom

Ako bez obzira na gore navedene činjenice ipak odlučite za kupovinu starijeg automobila sa velikom kilometražom, pripremili smo nekoliko saveta za bezbednu kupovinu tj. znakova koji nagoveštavaju na stvarno stanje automobila:
 
  • Nevažno da li ste iskusan ili neiskusan vozač, bitno je da pre kupovine polovnog automobila sa velikom kilometražom proverite kompresiju njegovog motora. Stručnjak može proveriti njegov celokupni rad i reći vam da li njegovi ventili, glava i dihtunzi obavljaju svoju funkciju. Mnogi savetuju da odaberete automobil sa dizel motorom i ako je njihovo održavanje malo skuplje od benzinskih. Dizel motori su pokazali veću pouzdanost kod prelaska velikih broja kilometara.
 
  • Kod pregleda motora veoma je bitno proveriti i stanje motornog ulja. Njegova boja i viskozitet vam mogu što šta reći o brizi prethodnog vlasnika. Takođe obratite pažnju na dim iz auspuha, koji je jedan od većih vizuelnih pokazatelja stanja motora. Ako primetite plavi dim, ulje ne sagoreva i ukazuje na kvar motora. Crna boja dima priča o problemu sa sistemom za gorivo i znak je da gorivo ne sagoreva kako treba. Ako je neispravan dihtung glave motora, rashladna tečnost se može pomešati sa motornim uljem i onda je dim bele boje. Vama je naravno u interesu da dim koji izlazi iz auspuha bude bezbojan jer vam on potvrđuje dobro održavanost automobila bez većih problema u njegovom radu. 
 
  • Tokom pregleda automobila obavezno pogledajte istrošenost i starost guma, stanje limarije automobila (da li ima tragova rđe), stanje stakala na automobilu, ispravnost i očuvanost svetlosne grupe. Prilikom probne vožnje obavezno obratite pažnju na ponašanje automobila tokom vožnje na neravnom terenu, način i efikasnost kočenja i upravljivost vozila (vibriranje volana, podrhtavanje i čudni zvukovi trapa vozila).
 
  • Nekima je možda nebitna očuvanost enterijera automobila ali ona može isto tako da vam kaže da li je vozilo bilo održavano ili ne.  Ako su upravljač, papučice, dugmad, prekidači i ručica menjača izlizani, automobil je sigurno bio puno korišćen. Ako primetite da su neki delovi kao novi a drugi iztrošeni, sigurno je prošli vlasnik pokušao da prikrije istrošenost vozila.
 
Nemojte zanemariti nabrojane savete jer vas to može u protivnom dosta koštati (novi amortizeri, kočnice, gume, rad na limariji, itd.)