Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Najprodavaniji novi automobili u Srbiji u 2015. godini

27.05.2016

Godinama se u Srbiji zbog svetske ekonomske krize ponavlja trend stagnacije prodaje novih automobila. Od 2015. godine je simbolično u porastu (10%) i oporavlja se laganim tempom.

Najprodavaniji novi automobili u Srbiji u 2015. godini

Polugodišnji presek

Istraživanje „Auto Magazina“ je za prvih šest meseci 2015. godine pokazalo neznatan rast u poređenju sa prethodnom godinom. Samo je u junu bilo prodatih 2.210 novih vozila, od kojih najviše marke Fiat, a najprodavaniji automobili na polugodišnjem nivou su bili automobili marke Škoda. 
U junu iste godine broj novih kupaca automobila najverovatnije je porastao zbog prolećnog sajma automobila u Beogradu, jer su tad zaključene brojne narudžbine automobila. Najviše, 305 kupaca, se odlučilo za kupovinu automobila marke Fiat, odmah iza nje je bilo 281 novih vlasnika automobila Škoda i 232 kupaca vozila Ford. I marka Toyota je uspešno prodala 190 automobila. Za njom po redu Volkswagen 185, Opel 180, Dacia 158, Renault 115 i Kia 114 novih automobila. 
 
Kada detaljno pogledamo polugodišnji nivo 2015. godine, najviše je bilo isporučenih novih automobila marke Škoda. U brojkama je to 1.900 automobila, što predstavlja 17% domaćeg tržišta novih vozila. Odmah posle nje bio je najuspešniji Fiat, koji je u tom periodu prodao 1.656 automobila, što predstavlja 15% tržišta. Treće mesto na srpskom automobilskom tržištu zauzeo je Volkswagen sa 992 automobila odnosno 9% tržišta. Istraživanje „Auto Magazina“ je takođe pokazalo, da je u prvih pola godine 2015. godine ukupno bilo prodato 11.128 putničkih i lakih komercijalnih vozila, kojima nosivost ne prelazi pet tona. 

Godišnji presek

Rezultati prodaje novih automobila u Srbiji na godišnjem nivou ukazuju na 10% rast tj. 21.856 vozila. Najpopularnija marka vozila je i dalje bila Škoda sa ukupno 3.746 prodatih jedinica. Sledeće najprodavanije marke vozila bile su Fiat sa 3.678 i Volkswagen sa 1.922 prodatih vozila. I Toyota Srbija bila je veoma uspešna. Zabeležila je prodaju preko 1.000 novih automobila.
Najprodavaniji model automobila u 2015. godini bio je Fiat 500L, kojeg je kupilo 1.800 ljudi. Drugo mesto zauzeo je model Škoda Octavia sa 1.065 novih vlasnika, a na trećem mestu je bila Škoda Fabia sa 950 prodatih vozila. Ako pogledamo i premium marke automobila, najuspešnija je bila marka Audi sa 653 prodatih automobila. BMW zauzeo je drugo mesto sa 409 jedinica, a Mercedez Benz treće mesto.
Razlozi za sporu rast prodaje novih automobila u Srbiji
 
Srpski distributeri novih automobila i dalje ukazuju na mnoge probleme u automobilskoj industriji sa kojima se svakodnevno susreću. Simboličan rast jeste zaustavio dalji pad prodaje novih automobila i jeste tri puta manji nego 2008. godine, kada je bio najniži, ali prodaja je još uvek tri puta manja (približno 20.000 – 22.000 novih vozila godišnje) nego što je bila pre izbijanja svetske ekonomske krize. Ista je dovela do drastičnog obaranja prodaje novih vozila, zatvaranja mnogih prodajnih centara automobila u Srbiji i samim tim otpuštanja radnika. 
 
Današnje otežavajuće okolnosti u poslovanju prodavci vide u nejednakom carinskom tretmanu za automobile van Evrope, ekološkoj taksi i neregulisanom uvozu polovnih automobila, zato od države traže rešenje za olakšanje poslovanja.