Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Tri najuspešnije žene u automobilizmu

12.08.2016

Možda se čini da je u istoriji motosporta trka uvek bila prikaz muške superiornosti. I to nije nikakvo iznenađenje, uzimajući u obzir stereotipnu prirodu karijere, koja uključuje mehaniku, fizički napor i neupitnu opasnost od vožnje sa neverovatnim brzinama. Ipak, sa sve većom modernizacijom motosporta dolazi i modernizacija rodnih uloga

Tri najuspešnije žene u automobilizmu

Talentovane, uporne, divlje u srcu, inspirativne i snažne. To su  žene, koje su danas prisutne na vrhu automobilizma i savršeno se uklapaju u tkaninu sporta. Predstavljamo vam tri najuspešnije žene u automobilističkom sportu. 

 

Danica Petrik

Rođena 25. marta 1982 godine u Viskonsinu, Danica je najuspešnija žena u istoriji američkog auto-moto sporta i jedina koja je uspela da pobedi u trkama Indikar serije. Danica je vozačku karijeru započela sa 10 godina u trkama kartinga, nekoliko puta je osvajala čak titulu šampiona. Sa 16 godina preselila se u Englesku, kako bi napredovala u karijeri. Nakon uspešnih nastupa u Formula Ford i Formula Vauxhall šampionatima, vratila se u Ameriku, a od 2002. do 2004. godine takmičila se u Barber Dodge Pro seriji i Toyota Atlantic šampionatu.

U maju 2005. godine debitovala je u Indikar takmičenju na čuvenoj trci Indijanapolis 500. Na kraju je osvojila sjajno četvrto mesto kao najbolje plasirana žena, a to je bio tek početak. U julu iste godine postala je druga žena u istoriji koja je osvojila pol poziciju. Sezonu je završila na 12. mestu i proglašena je za debitanta godine. Prvu pobedu zabeležila je 20. aprila 2008, kada je trijumfovala na trci u Japanu i tako postala prva žena koja je pobedila u Indikar trci. Uveliko se priča da bi Danica mogla da debituje i u Formuli 1, a nepodeljenu pažnju medija privlači zahvaljujući činjenici da je žena-vozač, koja pri tom radi i kao model i promoter mnogih reklamnih kampanja.

 

 

Suzi Vulf

33-godišnja Škotlanđanka je četvrta žena, koja je ikada vozila Formulu jedan. Ona je bila najuspešnija Škotlađanka u ovom sportu, koja je nastupala u Formula Renault, Formula Three i DTM šampionatima, gde se takmičila za Mercedes- Benz.

Test vozačica Vilijamsa mnogo puta upozorila je krovnu automobilističku organizaciju (FIA), da promjene kriterijum za dobijanje superlicence za Formulu 1, koji ide na štetu sadašnjih test vozača, posebno ženskog pola. Kada je saznala, da neće ispuniti svoj cilj i naći se na startu trke Formule 1, prošle godine odlučila je da se povuće.   

Supruga prvog čoveka Mercedesa Totoa Volfa specifična je i po tome, što je pokrenula akciju, koja za cilj ima da se pomogne damama u dominantno muškim profesijama. Ona želi da se razbiju klišei i ponište tabu teme koje u nekim sportovima žene stavljaju u inferiornu poziciju.

 

 

Lela Lombardi

Ne smemo zaboraviti ni na ženu, koja je kao prva učestvovala u kvalifikacijama za jednu trku Formule 1. Od tada je prošlo je 24 godina. Pet ih je tada pokušavalo ući u trku, dvije uspješno, a Lela Lombardi jedina je uspjela da osvoji bodove. U 17 trka u karijeri koja je trajala dve godine, od 1974. do 1976. godine, osvojila je pola poena. Tada se dodeljivalo 0,5 poena zbog skraćene distance. Takmičila se za timove Marč, RAM i Vilijams, a kasnije se okrenula ka automobilizmu. Preminula je u Milanu 1992. u 50. godini.