Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Klima uređaj ne radi, šta napraviti?

26.08.2016

Auto klima je jako kompleksan sistem u automobilu, bez kojeg danas teško zamišljamo vožnju u letnim vrućinama. Ponekad kada najmanje očekujemo, desi se da auto klima ne hladi, hladi neefikasno ili hladi previše. U najvećem broju slučajeva potrebni su uređaji za dijagnostifikovanje kvarova, ali neke od kvarova možete otkriti i čak popraviti sami.

Klima uređaj ne radi, šta napraviti?

Nedostatak gasa 

Najčešći problem auto klime je nedostatak gasa u sistemu. Možda je u sistemu previše gasa ili se radi o nedovoljnom hlađenju motora. Nedostatak gasa primeti se tako što klima hladi neefikasno ili neće da hladi uopšte. Očistite hladnjak klime, podesite napunjenost gasom i proverite, da li ventilator dobro radi. Ponekad je potrebno promeniti filter kabine, odnosno očistiti sistem ventilacije, jer se dešava da je lišće i prljavština zapuše.
 

Curenje gasa

Na klima uređaju mogu nastati mikro oštećenja na cevima i spojevima, tako da gas može vremenom iscureti. Ako iz sistema auto klime curi gas, onda je potrebno proveriti sledeće delove klime: hladnjak klime, isparivač, kompresor i isušivač vlage. Curenja gasa detektuje se tako što se sistem napuni gasom, uljem i bojom za detekciju curenja do propisanog nivoa. Nakon nekoliko dana proveri se da li je bilo nekih curenja. Za proveru mogu se koristiti elektronski aparati ili detektori tragova, kojim se analizira da li ima tragova gasa u vazduhu. Ako se pokaže da ima, koriste se detektori tragova curenja gasa, najčešče UV lampa.
 

Problemi sa kompresorom i ventilatorom

Ako je kaiš, preko kojeg se pogoni kompresor klime, u lošem stanju ili nedovoljno zategnut, pa proklizava, potrebno ga je promeniti ili zategnuti kako bi se obezbedio pravilan rad kompresora.
 
Ako otkaže ventilator hladnjaka, dolazi do povećanja temperature i pritiska u sistemu, pa presostat reaguje i isključuje kompresor. Ako kompresor klime ne radi, proverite količinu gasa, napajanje kompresora strujom i presostat. Dopunite gas do potrebnog nivoa, popravite kvar u napajanju strujom ili zamenite presostat. Kvar kompresora može biti i sasvim banalan, recimo, da je kvačilo kompresora neispravno.
 

Ekspanzioni ventil 

Problem u radu klima uređaja može prouzrokovati i ekspanzioni ventil. Proverite temperaturnu razliku na izlazu i ulazu i ako nema razlike, ekspanzioni ventil je potrebno zameniti. Najbolje da to napravi auto električar. Ako je reč o podešenom otvaranju ekspanzionog ventila, onda opet proverite temperaturnu razliku na izlazu i ulazu i ako razlike nema, zamenite podešeno otvaranje.  Možete proveriti i zaprljanost isparivača, da nije možda zamrznuo. Očistite isparivač spolja i proverite senzor na isparivaču. Moguči uzrok je takođe previsok pritisak na strani visokog pritiska. Proverite i zaprljanost hladnjaka klime spolja.
 
Mnogo problema sa klimom je takođe izazvanih nekim elektronskim kvarom- ili je recimo problem u nekom senzoru, ili je senzor ispravan ali signal ne dolazi do računara koji kontroliše rad klima uređaja. Može se čak i desiti da ne rade komande kojima kontrolišete rad klima uređaja. Zato je najbolje obratiti se auto električaru, koji će brzo i precizno utvrditi uzrok kvara. 

Kratki saveti za dug radni vek klima uređaja

Ako želite da produžite radni vek klima uređaja u Vašem vozilu, redno ga održavajte. Povremeno ga uključite i redovno ga koristite. Redovno menjajte filter, dopunite gas na 2-3 godine, isključite klima uređaj pre nego što se parkirate i što je najbitnije - odmah reagujte na promene u radu klime. 
 
Vrlo je važno, da klimu uvek proverite na vreme, ne čekajte na proleće. Ako se desi, da vas kvar iznenadi na putu, otvorite prozore vašeg auta i osetite vetar u kosi. Tako ćete lakše razmisliti na koji način rešiti problem.