Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Automobilski brend Lamborghini

14.10.2016

Lamborghini je italijanski proizvođač sportskih automobila vrhunskih performansi. Tvrtka, koju je 1948. godine osnovao poslovni čovjek Ferruccio Lamborghini, smeštena je u blizini Bologne, u malom italijanskom selu Svete Agate Bologneske.

Automobilski brend Lamborghini

Istorija

Gospodin Lamborghini, rođen 1916. godine, bio je odličan poznavalac mehanike. Tokom Prvog svetskog rata se na Rodosu bavio popravkom pokvarenih motora. Nakon rata posedovao je uspešnu fabriku traktora, Lamborghini Trattori S.p.A. 
 
Priča kaže, da se Ferruccio Lamborghini otišao sastati s Enzom Ferrarijem u fabriku Ferrari, gde se požalio na kvačilo Ferrarija 250 GT. Ferrari ga je oterao kazavši mu da ubuduće vozi traktore, pošto ne zna voziti automobile. Nakon toga Lamborghini rastavio je kvačilo svog Ferrarija i video da je proizvođač kvačila za Ferrari isti kao i za njegove traktore. U svom skladištu pronašao je rezervni deo i kvar je bio brzo rešen. Ferruccio je zaposlio Giotta Bizzarrinija, talentovanog mehaničara, koji je pre radio na Ferrariju V12. Usput je odlučio, da će njegov automobil imati V12 motor, koji je razvijao iznenađujućih 350 konjskih snaga. Automobil, koji je postao hit i ušao u masovnu proizvodnju, dobio je logo sa figurom bika. 
 
Prodaja modela Lamborghini 350GT počela je sledeće godine sa velikim uspehom. Nakon 350GT sledio je 400GT i onda je Lamborghini dizajnirao prvi  super automobil - legendarnu Lamborghini Miuru, koja je bila potpuni uspeh. Zbog uspeha u prodaji kompanija je ulazila u ekskluzivni svet egzotičnih proizvođača super automobila. Miura je i danas najcenjeniji model Lamborghinija među skupljačima automobila.
1971. godine Lamborghini je predstavio neobični LP500 Countach prototip, prvi automobil koji je započeo Lamborghini tradiciju, vrata koja se otvaraju vertikalno. 1972. godine firma je doživela krizu zbog poništenja velike narudžbine traktora za Južnu Ameriku, zbog koje je Lamborghini očekivao porast proizvodnje i čak nadgradio pogon. Gubitak sredstava prisilio je Ferruccia da proda deo svog udela u fabrici traktora, koji je preuzeo Fiat i na kraju još SAME (Same Deutz-Fahr).  Kasnije u istoriji tvrtke bilo je mnogo preokreta i vlasnika, a na kraju, 1998. godine, kompanija Audi AG postala je jedini vlasnik Lamborghinija.
 
 

Divlji i neukrotivi

Lamborghinijevi modeli danas su među najsnažnijim, najbržim, najskupljim i najekskluzivnijim serijski proizvedenim automobilima na svetu. Razni Lamborginijevi modeli imaju različita ekskluzivna obeležja kao što su: high-tech V10 motor, karbonski krov i stilska obeležja potpisana od strane imena kao što su Franco Scaglione, Touring of Milan, Zagato, Mario Marazzi, Bertone, ItalDesign i Marcello Gandini. 
 
Serija Veneno košta vrtoglavih 4,5 miliona dolara, a Lamborghini  Sesto Elemento  2,2 miliona dolara.  Da je živ, Ferruccio Lamborghini bi ove 2016. godine napunio 100 godina. U ime toga, kompanija je napravila ograničenu seriju Centenario LP 770-4, po ceni od 1,9 miliona dolara.   
 
Najpoznatiji modeli Miura, Diablo i Murcielago danas se smatraju najpoželjnijim automobilima i najzaslužniji su za slavu brenda. Trenutna ponuda sastoji se od modela Huracán (Coupé, Spyder, AVIO), Aventador (Coupé, Roadster Miura Hommage), One off (Centenario, Veneno), Concept (Asterion, Estoque). Uskoro dolazi i krosover, novi SUV, koji če ugledati svetlost dana 2018. godine a proizvodiće se u Italiji.
Postoje i Ad personam modeli. To znači, da možete sami dizajnirati svog Lamborghinija, naravno za dobre pare. Po narudžbini jednog šeika primerak Lamborghini Aventador osvanuo je pozlaćen. Zlatni Aventador za oko 4 milijuna funti zasigurno spada među najskuplje automobile na svetu.