Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Saveti za pravilnu zamenu kočionih pločica

13.12.2016

Najveću ulogu u bezbednosti vožnje automobilom ima sistem za kočenje i iz tog razloga on se mora blagovremeno kontrolisati kako bi njegove komponente i delovi bili ispravni, a vožnja sigurna i bezbedna.

Saveti za pravilnu zamenu kočionih pločica

Sistem za kočenje

Kod automobila svaki sistem za kočenje sadrži: diskove, ulje (kočiona tečnost), doboše, pakne, disk ploče, cilindre, vodove, creva i sajlu za ručnu kočnicu.
Pre nego zamenite kočione pločice Vaš automobil pokazaće Vam jasne signale da bi to u najkraćem roku i trebali uraditi. Da kočnice rade slabije ili uopšte ne, shvatićete ako čujete jako škripanje bez vibracija. Ukoliko ne budete odmah delovali ono će postati sve jače i ploče će se potrošiti do kraja, pregrejati tokom kočenja i slabije reagovati na pritisak, a na kraju će i otkazati. Ovo se može desiti dok ste u vožnji i ugroziti vaš život i život vaših saputnika.

Zamena kočione tečnosti

Ulje je jako bitna tečnost u kočionom sistemu kod automobila jer od njenog kvaliteta zavisi bezbednost kočenja. Njena zamena generalno se preporučuje u periodu od dve do tri godine u zavisnosti od kilometraže koju automobil prelazi (20.000 km – 100.000 km).
Pitate se zašto je ova tečnost toliko bitna u svom ovom sistemu? Tokom korišćenja i dugog stajanja ona gubi viskozitet i postaje voda, koja dovodi do korozije u sistemu za kočenje i do samog otkazivanja istog.

Zamena kočionih pločica

Kada menjate kočione pločice obavezno morate pregledati i doboše i utvrditi da li je njihova površina i dalje ravna i bez oštećenja. 
Sve ovo možete uraditi u svom dvorištu ali svakako morate znati da ovaj postupak neće biti ni malo lak, pogotovo ako do sada još niste imali dodira sa ovim stvarima. Kočione ploče menjaju se u paru - ili obe zadnje, ili obe prednje ili sve četiri. U svakom slučaju kada počinjete sa zamenom uradite to prvo samo na jednoj kočnici da bi mogli gledati kako su delovi posloženi na ostalim ako nešto krene po zlu. Starija vozila kočione pločice imaju samo na prednjoj strani dok novija imaju i na zadnjoj.
 
 
Pre početka zamene kočionih ploča podignite ručnu kočnicu i proverite da li je automobil stabilan i ako je potrebno stavite podupirač ispod zadnjih točkova. Kada skinete šarafe sa cilindra točka trebali bi polako izvući stare pločice. Nakon toga očistite mesto sa kojeg ste ih skinuli, kako bi nove pločice savršeno klizale. Vratite klip koji ih gura u početni položaj jer će nove ploče biti deblje, a on je prilikom stanjivanja starih ploča izašao iz ležišta. Kada sve ovo uradite preostaje da pregledate kočioni disk i ako je istrošen zamenite i njega: da bi se postiglo ravnomerno i pravilno trošenje pločica ili pakni, da bi se izbegla vibracija na pedali kočnice, da bi se obezbedila pravilna sila kočenja i samim tim kočnice radile stopostotno. Napokon, možete vratiti sve šarafe i točak u svoje ležište. Spustite automobil sa dizalice, i pre upotrebe i vožnje napumpajte papučicu kočnice nekoliko puta. Prilikom kočenja prvih dvesta kilometara javiće se škripanje i miris spaljene gume ali ne morate brinuti zbog toga. Ovo je normalna posledica zamene kočionih pločica ili diskova, koja će nestati nakon kratkog vremena čim se nove komponente kočnica razrade.