Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Šta da radite kad čujete čudne zvuke kod skretanja?

20.12.2016

Za vreme vožnje mogu se desiti razni kvarovi, iako sami redovno pregledamo vozilo ili ga odvozimo na servise. Ponekad se kvar pokazuje kao zvučni signal koji može trajati danima, nedeljama, a ponekad i mesecima pre ključnog događaja, odnosno vozilo vas ostavi negde na putu. Ovaj put ćemo govoriti o čudnim zvucima koje možete čuti kod skretanja.

Šta da radite kad čujete čudne zvuke kod skretanja?

Vozilo nam šalje zvučna upozorenja

Uznemiravajući i ponekad iritantni zvuci variraju od laganijih, jedva čujnih, pa sve do veoma glasnih u obliku cviljenja, brušenja, škripanja ili grebanja. Dok vozimo uvek trebamo imati dobro izoštrena sva čula kako bismo primetili ako na vozilu nešto nije u redu. Zvuke ne treba zanemariti i potrebno je što pre proveriti šta ih izaziva. 
 
Ako čujete zvuk kao da neko brusi tokom skretanja u krivini ili gde god to bilo, može biti više problema. Problem može biti sa ležajevima ili sa točkovima. Točkovi su veoma širok pojam pa tako postoji niz stavki koje mogu biti pred kvarom. Najčešće se tu može raditi o aksijalnim ležajevima. Uzrok cviljenja može biti i kaiš serva, ukoliko je previše otpušten ili očvrsnut. U manjem broju slučajeva problem može biti povezan sa diskom na točku. Zvuk kod skretanja se u tom slučaju javlja kada su diskovi i pločice istrošeni.
 
 
Zvuk kod skretanja može se javiti i ako imamo neodgovarajuće ili istrošene gume, potom kod kvarova na krajnicima ali i na amortizerima. Ako se čuje lupkanje kod zadnjeg točka to može biti uzrokovano neispravnim, odnosno istrošenim amortizerom. Njihova glavna funkcija je sprečiti da opruga nekontrolisano vibrira i to posebno kada se vozilo ne nalazi na ravnom terenu.
 
Ne zaboravite da i sajla od ručne može stvarati buku prilikom skretanja, u scenariju ako se otkačila i potom struže o metal. Ponekad je kvar na sasvim drugom mestu jer se zvuk ponekad prenosi i ne možemo ga tačno locirati.
 
Oko zgloba na točku postoji manžetna. Može se desiti da ona pukne i stvara buku kod skretanja, jer je prilikom pucanja manžetne iscurela mast, koja služi za podmazvanje zgloba tj. on je ostao suv i zbog toga može stradati.
 
Kada su dotrajali nosači motora ili menjača, može se javiti zvuk za vreme vožnje i kod skretanja. Nosači su veoma bitni i što duže puštamo da ostanu u stanju kvarenja,  kvar će kasnije biti skuplji.

Problemi, koji se mogu brzo rešiti

Ponekad se može desiti, da u točak automobila uleti grančica koja onda stvara buku. Naravno, rešenje je veoma jednostavno. Potrebno je samo pronaći tu malu grančicu i izbaciti je napolje.
 
U slućaju da se na instrument tabli upali lampica od kočnica, proverite nivo ulja za kočnice dolijte novo ulje
 
U nekim slučajevima sasvim je normalno, da automobil škripi kod skretanja, a to se najčešće dešava kada je asfalt ugrijan, pa guma škripi pod masom automobila. Zbog loše vrste ili kvalitete guma se može isto desiti po mokrom vremenu.
 
Saznali smo, da je mnogo razloga zašto se mogu čuti najrazličitiji zvuci kod skretanja, a kakav god zvuk to bio, on treba vašu pažnju. Kada reagujete na vreme i imate malo sreće, sa kvarom još je moguće doći do najbližeg servisa za vozila.