Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Kako izabrati stručnog autolimara?

27.02.2017

Kada na automobilu dođe do oštećenja zbog starenja, vremenskih nepogoda ili saobraćajnih nesreća potrebno je obratiti se autolimaru. On je zadužen za pregled vašeg vozila, i saniranje oštećenja koje je limarija automobila pretrpela.

Kako izabrati stručnog autolimara?

Proces pregleda i popravke limarije

Autolimar nakon preuzimanja automobila od korisnika vrši detaljan pregled oštećenog vozila. Nakon toga utvrđuje stepen i vrstu štete, kao i vreme potrebno za popravku vozila. Tokom pregleda automobila on određuje koji delovi se mogu samo popraviti a koji moraju biti kompletno zamenjeni. Karoserija se rastavlja delimično ili potpuno, u zavisnosti od procene oštećenja nakon čega sledi izravnanje ulegnuća metalnih delova i iskrivljene karoserije. Potom se uklanjaju oštećenja mehaničkim udarcima ili korodiranjem. Posle ugradnje svih prethodno skinutih delova slede završni radovi na karoseriji i zaštita popravljenih delova, kao i zaštita kompletne karoserije.

Šta moraju znati stručni autolimari?

Autolimari moraju poznavati sve vrste karoserija njihovu namenu i vrstu izrade prema položaju motora u automobilu kako bi mogli stručno obavljati svoj posao. Tokom izrade karoserije i svih ostalih delova rade precizna merenja. Oni moraju poznavati sve materijale za izradu karoserije, sve vrste limova i njihove karakteristike. Kako bi dobro obavili svoj posao moraju znati da čitaju i tumače skice, merila i uputstva iz tehničkih priručnika za izradu delova automobila. Moraju biti upoznati sa pogonskim uređajima i motorima, kao i upravljačkim mehanizmima. Potrebno je da znaju zameniti i kočnice.
 
 
Kada se radi o izradi novih karoserija, moraju imati znanje o pripremanju lima, iscrtavanju, rezanju, krojenju, oblikovanju u hladnom i toplom stanju. Nakon ovoga rade spajanje zavarivanjem, i sve to naknadno obrađuju i zaštićuju. Potom spajaju elemente karoserije. Pored ovog znanja, autolimari moraju znati izrađivati i popravljati blatobrane, pragove, branike i auspuh. Oni režu delove auta zahvaćene korozijom, mehanički čiste, poravnavaju utisnute delove u hladnom i vrućem stanju, demontiraju vrata branika, gepeka i haube. Autolimari moraju pripremiti karoseriju i za veće radove, rastežu je i ravnaju mehaničkim i hidrauličkim rastezačima pri čemu je konstantno mere. Oni vrše mašinsko i ručno obrađivanje, brušenje i fino poravnavanje.
 
Stručni autolimari znaju popravljati limariju na svim tipovima vozila, bilo da se radi o automobilima, kamionima, autobusima ili traktorima. Trebaju znati rukovati sa aparatima: hidrauličkim dizalicama, toplotnim rezačima metala, ručnim alatima i pneumatskim čekićima. Autolimari prave pokretna merila, stege i razne merače i uz to se služe skicama iz priručnika. 

Autolimarske radionice

Postoje velike i male autolimarske radionice. U malim radionicama autolimari obavljaju, osim popravke oštećenja na karoseriji, i farbanja automobila. Velike radionice zapošljavaju veći broj radnika pa je moguća raspodela radova po specijalizaciji. Svako vozilo u radionicama predstavlja novi izazov za autolimare koji trebaju razviti odgovarajuće metode za svaki posao na automobilu. Za dobro odrađen posao i savršeno popravljen automobil autolimari moraju primeniti svoje široko znanje o konstrukcijama vozila i tehnikama popravljanja istih.
Kada je u pitanju limarija kod automobila uvek se mora obratiti posebna pažnja na udubljenja u limariji, mesta zahvaćena korozijom i refleksiju boje.
 

Udubljenja u limariji 

Danas postoje četiri načina ispravljanja limarije: lepkom, magnetom, vakuumom i fizičkim alatom. Ako ste u prilici uvek insistirajte na nekoj od novih metoda ispravljanja limarije kako bi uštedeli novac i vreme, i sebe poštedeli dodatnih poslova restauriranja i farbanja automobila.

Korozija

Posle hladne zime moguće je da ćete pored raznih oštećenja automobila primetiti i koroziju na nekim delovima limarije. Iako na prvi pogled ne izgleda tako ona može ostaviti ozbiljne posledice na putnike u vozilu u slučaju saobraćajne nesreće. Naša preporuka je da ovu vrstu oštećenja uvek tretirate kao primarnu i sprečite posledice.

Refleksija boje

Ako prilikom parkiranja vozila pod određenim uglom možete primetiti linije na farbi, najverovatnije ste pronašli prikrivena mesta oštećenja vašeg automobila. Na ovo morate obratiti pažnju pogotovo pri kupovini polovnog automobila. Takođe, ovaj metod možete sprovesti i nakon preuzimanja vozila od autolimara kako bi prekontrolisali sanacije na limariji.