Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Night vision sistemi u automobilskoj industriji

03.07.2017

Presudan faktor u bezbednosti saobraćaja je svakako jasna vidljivost kako danju tako i noću. Iako su se u automobilskoj industriji dogodila velika poboljšanja po pitanju svetala od jakih halogenih farova do ksenon tehnologije i usmeravanja snopova svetla u smeru krivine, vožnja noću i dalje je opasna.

Night vision sistemi u automobilskoj industriji
Statistika je pokazala da je dva puta opasnija vožnja noću nego danju. U Evropi 23 000 ljudi pogine godišnje u saobraćaju vozeći noću. Glavni uzrok je loša vidljivost na putevima, prepreke, oštre krivine, nedostatak znakova na putu, nesposobnost brzog prilagođavanja na tamu nakon mimoilaženja dva ili više automobila sa upaljenim farovima.
 
Noću je posebno ugrožena sigurnost pešaka. Uočljivost pešaka je slaba, a samim tim i veća opasnost po život. Iz ovih jasnih problema u saobraćaju proizašla je potreba za vizuelnim pomagalima u automobilu koja će poboljšati uslove vidljivosti. Jedna od mogućnosti tehnologije infracrvenih zraka je upravo korištenje potencijala kako bi se doprinelo povećanju stepena sigurnosti.

Trenutne tehnologije

Infracrveno zračenje bolje prodire kroz vazduh nego vidljiva svetlost, pogotovo pri lošim atmosferskim uslovima. Trenutno postoje dve tehnologije IC uređaja:
  • NEAR INFRARED (NIR) - aktivni
  • FAR INFRARED (FIR)  - pasivni
NIR sistem ima sopstveni izvor IC zračenja i sopstvene farove tj. svetlost koja se reflektuje snima IC kamera, zapise konvertuje i prikazuje se slika vozaču.
 
FIR sistem ima termovizijsku kameru koja direktno snima toplotu kojom zrače objekti, ljudi, životinje i nije joj potreban izvor IC zračenja. Ove informacije procesor pretvara u sliku i emituje na ekranu. Za ovaj sistem odlučio se BMW. Njegov Night Vision sistem svojim dometom oko 300 metara garantuje mir i spokoj vozaču upozoravajući ga 5 sekundi ranije o mogućim opasnostima na putu.
 
FIR night vision sistemi imaju domet 200% veći od ostalih tehnika, dok NIR pokriva deo puta koliko i duga svetla na automobilu.
Aktivni IC sistemi koriste se na modelima Lexus-a, Mercedes-a, Toyota-e, a pasivni na Audi-u, BMW-u, Chevrolet-u i Honda-i.
 

Pravac razvoja Night Vision sistema

Na globalnom automobilskom tržištu dominira Evropa. Na drugom mestu je Severna Amerika, a zatim Azija. Ovaj sistem poboljšanja vidljivosti i sigurnosti u automobilima tek je na počettku svog razvoja u putničkom automobilu. Tržište očekuje da će potražnja ovog sistema porasti dvostruko do 2020. godine. Kao i svi noviteti i Night Vision sistemi će proći dug i težak put do postizanja savršenstva. Vozači moraju znati da ovim sistemom nisu oslobođeni svoje odgovornosti u vožnji, već im je samo omogućeno značajno olakšanje pri prepoznavanju opasnosti i kritičnih situacija tokom vožnje noću. 
 
Kada je reč o budućnosti Night Vision sistemi težiće da sami identifikuju kritične situacije i na njih automatski skrenu pažnju vozaču. Prvi koraci u razvijanju ovog plana su već načinjeni, ali je i dalje prevelika učestalost grešaka.
 
Iako je Night Vision još uvek u ranoj fazi njegove prednosti su svakako nesporne :
  • Povećanje vidnog polja kada se koristi klasično oboreno svetlo
  • Ne zaslepljivanje vozača koji dolaze iz suprotnog smera
Ovim sistemom započeto je novo poglavlje u automobilskoj industriji kada je reč o sistemima za povećanje bezbednosti u saobraćaju. Noći više neće biti mračne kao nekada a vožnja do jutra će postati manje opasna.