Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

BMW iNext – vozači će moći spavati za volanom

10.07.2017

Kompanija BMW trenutno sarađuje sa svetskim gigantom tehnologije Intel-om i firmom Mobileye kako bi razvio sistem za ’’vožnju bez vozača’’, preciznije autonomnu tehnologiju vožnje. Intel je lider kada je u pitanju veštačka inteligencija dok je Mobileye razvio sistem autonomne tehnologije. On isporučuje sisteme proizvođačima automobila, a jedan od njih je i Tesla Motors.

BMW iNext – vozači će moći spavati za volanom
BMW predviđa da će ovaj projekat zaživeti već 2021. godine. Ovakav sistem vožnje debitovaće u svetu auto-tehnologije pod nazivom ’’iNext’’ i biti u toj meri robotizovan da se predviđa mogućnost spavanja za volanom. Projekat se oslanja na više stavki koje će doprineti što bezbednijoj vožnji. Kao polazište uzima detaljne 3D karte, komunikacijske sisteme V2V (vozilo - vozilo) i V2X (vozilo – objekat) i napredne sisteme za praćenje. Moćni računari obrađuju ulazne podatke i kroz veštačku inteligenciju  kontrolišu vozilo. Kompanija BMW i njegovi partneri već su postavili prekretnice na putu do postizanja cilja – najnovijeg autonomnog vozila. 

Nivoi – režimi samostalne vožnje automobila

Danas, najsavremeniji automobili imaju mogućnost samostalne vožnje na nivou 2. On podrazumeva stalnu i nephodnu pažnju vozača. Nivo 3 obezbeđuje mogućnost samostalne vožnje u trajanju od nekoliko sekundi, vremenski dovoljno da vozač može pročitati poruku nesmetano ili skrenuti pogled sa puta. Režim 4 omogućava daleko duži vremenski razmak od prekida upravljanja do preuzimanja kontrole. Još jedna prednost zasniva se na mogućnosti bezbednog zaustavljanja ukoliko vozač ne može preuzeti kontrolu nad automobilom u datom trenutku. Krajnji cilj samostalnog upravljanja automobila je režim 5. On će biti integrisan u automobilima od 2030. godine, a podrazumeva mogućnost automobila da bezbedno upravlja sam bez kontrole vozača.

iNext

INext je ime BMW koda modela iz podbrenda za električne i automatske automobile. Njegova proizvodnja počeće 2021. godine. Na press konferenciji Kruger je istakao da će se iNext proizvoditi u glavnom pogonu BMW-a u Dingolfing-u u blizini sedišta u Minhenu. INext ponudiće režim automatske vožnje i informacioni sistem kontrolom pokreta kao i holografske prikaze i moći će da radi u režimu 3 kada je automobil u saobraćaju koji se kreće u istom pravcu, na primer kada je u pitanju vožnja autoputem. Nivo 4 biće omogućen samo u urbanim centrima i u saobraćaju istog pravca. Automobil će imati pedale i upravljače za razliku od svoje konkurencije : Ford-a i Waymo-a. I dalje će zahtevati vozačku dozvolu za upravljanje. 
 
Kada je pitanju enterijer ovog modela on predstavlja veliki korak ispred današnjih BMW-ova. Enterijer je prilagođen vozačevim potrebama, ekranima sa potrebnim informacijama o opasnostima na putu, najboljim odabirom puteva i potrebnom kočenju. Za njegovu strukturu važna je lagana konstrukcija karoserije napravljena od kombinacije više materijala sa velikim primesama aluminijuma. 
Ako sve bude po planu BMW-ov automobil iNext otvoriće novu eru na tržištu autoindustrije. U vremenu koje predstoji proizvođači automobila bi većinu svojih prihoda mogli zarađivati od nove generacije automobila, a ne samo od direktne prodaje. To je cilj kompanija : General Motors Company, Google, Uber i Apple. Kompanija BMWne krije otvorenost za saradnje sa drugim kompanijama kada je u pitanju budućnost industrije automobila sa samostalnim režimom vožnje. 
 
Jedno od velikih pitanja je ko će snositi odgovornost ako autonomni automobil bude uzrok saobraćajne nesreće. Kompanije Google, Mercedes i Volvo izjavile su da će prihvatiti odgovornost. Nesreća koja se odnosi na model Tesla C automobila još uvek se istražuje.