Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Nova era menjača

08.08.2017

Nove generacije menjača sa jedanaest brzina prenosa preko trostrukog kvačila poboljšavaju ekonomičnost goriva za 5%. Ovaj sistem razmatraju Honda i GM. Transmisije ove vrste imaju veoma napredan softver i one sa dvocifrenim brojem odnosa biće bolje za održavanje obrtaja motora sa maksimalnom efikasnošću i minimalnim gubitkom.

Nova era menjača

TCT – budućnost menjača

Današnji automatik ili manuel menjači sa osam ili deset brzina napredniji su od zastarelih transmisija, ali imaju ogroman zadatak : da budu u skladu sa strogim regulatornim zahtevima 2025. godine, bez pogoršavanja performansi motora.
Do nedavno manuelni menjač sa šest brzina bio je pravo otkriće, a menjači sa četiri brzine bili su norma u automobilima sa dve pedale. Ali, kako je intezivirala potražnja za efikasnošću goriva, brendovi kao što je Mercedes–Benz ponudio je menjače sa sedam, a sada već i sa devet brzina. Porsche ima automobile sa manuelnim menjačem sa sedam brzina, dok Lexus, GM i Ford nude čak deset brzina.
Govoreći na nedavnom CTI Transmission Symposy-jumu Jim Centlivre istakao je da smatra da će deset brzina biti granica, dok Darell L. Robinette ne deli isto mišljenje i ističe da je budućnost menjača sa jedanaest brzina i trostrukim kvačilom evidentna.
Ovom novom generacijom menjača upravljaće sve ’’inteligentne’’ kontrolne jedinice. Robinette smatra da TCT može raditi sa najmanje sedam ili najviše jedanaest brzina i biti podešen da poveća ili smanji stepen prenosa bez gubitka obrtnog momenta, što ne bi zahtevalo pomene u bilo kom drugom delu pogona. Vozač će takođe moći sam birati režim : Eco, Sport, Towing itd.
 

Kada nova generacija menjača izlazi na tržište?

Još uvek nije poznato kada se TCT može pojaviti u prodaji, ali Robinette naglašava da je koncept istog dugoročnog potencijala kao već poznati DCT sistem. Podstaknuti potrošnjom goriva i zahtevima emisija, automatizovani menjači će u bilo kom obliku biti doprinosi ostvarenju tih ograničenja i to bez ’’ubijanja volje’’ za vožnjom.

Budući menjači objašnjavaju : tran spotting

  • Visoke performanse hibrida
ETwinster od GKN-a kombinuje poboljšanje dinamike sa kratkim dometom električne energije bez težine punog pogona ili sistema hibridnih baterija. Ovo uključuje električnu zadnju osovinu sa dva Twinster elektro-hidraulična kvačila, kao što je slučaj kod Ford Focus RS-a. Električna osovina može biti nezavisno kontrolisana. Sistem takođe balansira brzim diferencijalom između osovina, poboljšava vuču na klizavim podlogama i tokom vožnje nadoknađuje električnu energiju.
  • Magnetni prenos
Sheffeld je smislio Magsplit, lakši, jednostavniji i efikasniji način da se podeli snaga u hibridnom agregatu. Rotirajući magnetno polje menja se promenljiv odnos između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora ili se zaključavaju zajedno.
  • Kompaktni Hibrid automobil
Oerlikon Graziano razvio je automatik sa šest brzina i elektromotor od 120 kW i ugradio ga u Mercedes SLS AMG. Ovaj sistem obezbeđuje obrtni momenat tokom punjenja, regeneraciju, ograničene električne pogone i obrtaje motora, bez uticaja veličine pakovanja – zauzima isti prostor kao DCT sistem od sedam brzina.
  • Jednostavniji DCT
Smatra se da je tradicionalni DCT previše glomazan i skup za veličinu automobila kao što su Ford Fiesta i Focus. Ali kineski i belgijski stručnjaci iz operacije Punch rade na novoj verziji sa jednim layshaft-om zbog smanjenja troškova i veličine pakovanja.