Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Nova fabrika Mercedes-Benz za 560 miliona dolara

16.08.2017

Na tržištu je sve popularniji posao proizvodnje baterija za električne automobile. On zahteva proizvodnju u velikim fabrikama. Plan Mercedes-Benza je guranje ovih proizvoda na EV tržište. Baterije će biti proizvedene u novoj fabrici osmišljenoj isključivo za njihovu proizvodnju u naradnim godinama.

Nova fabrika Mercedes-Benz za 560 miliona dolara

O fabrici

Nova fabrika predstavlja investiciju od 560 miliona dolara. Nalaziće se u Kamenz-u, Saksonija, u blizini postojeće fabrike akumulatora. Daimler se fokusirao na Saksoniju kao tradicionalni, a i savremeni automobilski region. Projekat predstavlja inovacije i biznis koji će podstaći razvoj regiona kao centra električne mobilnosti.  Ovo je preko polovine planiranog ulaganja Daimler-a za celokupnu tehnologiju baterija širom sveta. Sa druge strane, to je samo mali deo planiranog budžeta kompanije od 11 milijardi evra koje će biti uložene u proizvodnju električnih automobila kroz narednih pet godina. Kada fabrika počne sa radom sledeće godine udvostručiće broj zaposlenih na oko 1000 otvarajući preko 500 slobodnih pozicija za radnu snagu. Lokacija pokriva površinu od 20 hektara i nalazi se na mestu udaljenom oko 50 km od Drezdena. Objekat će biti kapaciteta 50 arkara, ugljen-neutralan. Sve baterije koje se mogu proizvesti potrebne su Daimler-u. Fabrika iz Kamenz-a isporučivaće baterije za  komercijalna vozila. Vito i Sprinter biće snadbevani baterijama iz nove fabrike u Kamenz-u.

Planovi

Mercedes-Benz će sledeće godine izbaciti seriju električnih transportnih vozila. Daimler Trucks će lansirati još jedan model Fuso eCanter krajem ove godine. Fuso modeli koristiće baterije proizvedene u Kamenz-u.
Mercedes-Benz ima u planu da pokrene najmanje deset čisto električnih automobila od 2017. do 2020. Godine. Nastao je novi brend od ovog prizvođača automobila koji će biti specijalizovan za prodaju samo EV, pod nazivom Mercedes-Benz EQ. EQ generacija automobila imaće sportsko-korisni koncept i sve je bliža proizvodnji za tržište. Prošle godine otkriven je prvi model EQ sa dva električna motora koji pumpaju oko 400 KS i ima pogon na sva četiri točka. EQ automobil imaće maksimalan opseg od 310 milja, a 62 milje na sat dostizaće u vremenskom intervalu od nula do pet sekundi. Za optimalan protok vazduha oko automobila EQ imaće čvrste praznine na karoseriji, skrivene brisače vetrobrana, ručke za ispiranje, i kamere za ogledala. Za izradu koristiće se 24-inčne lake legure. Enterijer vozila prilagođen je vozaču, sa kontrolama na dodir i ekranima sa obaveštenjima koji ga okružuju. Največi ekran prikazuje opseg vožnje, brzinu, informacije o navigaciji i druge korisne stvari. Ovaj automobil ima samo četiri sedišta iako deluje mnogo masivniji. Svako sedište ima postavljene zvučnike u naslonu, što čini još jedan dobar detalj. Važnost opstanka električnih automobila na tržištu pokazuje i prisustvo Angele Merkel sa predsednikom Daimlera – Dieterom Zetsche i ostalim rukovodiocima kompanije.  

Zabrana prodaje automobila na fosilna goriva

Nemačka vlada napravila je baterijska vozila kao temelj planova za izgradnju ekološke budućnosti zemlje, i nastoji da zabrani prodaju novih automoobila na fosilna goriva počev od 2030. godine. Kako bi ispunila obavezu da smanji zagađenje ugljen-dioksidom do 95% do 2050. godine Nemačka mora drastično smanjiti štetne materije i izduvne gasove koji dolaze od transportnog sektora. Trenutno nema pretpostavki šta će biti sa štetnim materijama koje ispuštaju kamioni ali za automobile je svakako već poznato.