Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Porsche 911 Turbo

05.09.2017

Osnivač kompanije Porsche je Dr Ing. Ferdinand Porsche iz Austrije. Porsche SE je od 1931. godine sinonim za luksuzne automobile ali i za najsavremeniju tehnologiju.

Porsche 911 Turbo

Porsche 911 

Model Porsche 911 postoji već pola veka. Da li na svetu postoji osoba koja voli automobile a da nije čula za legendarni model 911? Svakako da ne postoji, a razlozi su očigledni. Preteče 911 su VW buba i Posche 356 i 550 spider i to je razlog zašto ovaj model ne može biti neuspešan.
Ime 911 krilo se iza kodnog imena 901 koje je Porsche promenio nakon Peguot-ove pobune da on ima prava na to ime. Prvi model Porsche 911 počeo je sa proizvodnjom 1963. godine i proizvodio se do 1989. godine. 911 bio je zamišljen kao veći, jači i udobniji naslednik modela Porsche 356.
Posle 820 000 proizvedenih primeraka kroz sedam generacija ovog modela 911 je najprodavaniji i najuspešniji sportski automobil u istoriji automobilske industrije.

Porsche 911 Turbo – istorijat

Model 911 turbo je definitivno jedan od najkarakterističnijih u poslednjih 35 godina. Mnogi ljubitelji automobila i danas pomisle na Turbo sa ”veliki krilom” kada čuju ”Porsche”.
 
Prvi model Turbo izašao je 1975. godine, a njegov prototip prikazan je dve godine ranije u evropskim emisijama. Kada je 1975. godine izašao na tržište imao je 3.0 l motor od 260 KS i bio je sinomim za luksuz. Turbo je sa svojim zadnjim krilom – spojlerom izgledao moćno i brzo. Ovakav izgled u kombinaciji sa moćnim motorom učinio ga je veoma poželjnim na tržištu. Klima, kožna sedišta, elekrični prozori i zatamnjena stakla bili su standard u proizvodnji Turba. Ovakvim kvalitetom on je na tržištu obezbedio sigurnu budućnost.
 
1978. godine kapacitet motora Turbo modela povećao se na 3.3 l i ugrađen je unutrašnji rashladni sistem. Motor je posle ovih izmena proizvodio 300 KS. Na novom modelu poboljšan je kočioni sistem što je učinilo 911 Turbo još boljom mašinom. Iako 1990. godine nije bio dostupan tržištu 1991. godine izašao je novi 911 Turbo S zasnovan na Carreri 2. Novi model imao je nadograđenji motor i proširenu verziju karoserije Carrere 2. Prezentacija ovog modela bila je 1992.godine u Ženevi. Novi motor stvarao je 381 KS. Automobil je težio 120 kg manje od standardnog Turba. 1993. godine kapacitet motora povećao se na 3.6 l. Sledeći Turbo izašao je 1996. godine i bio je zasnovan na seriji 993. Imao je motor od 408 KS i menjač sa šest brzina kao i pogon na sva četiri točka. Iste godine predstavljen je i 911 GT2 kojeg karakteriše čista brzina. Imao je modifikovan Turbo motor. Kasnije na tržište izašao je 996 Turbo : 6.5 cm širi od modela 996, motor od 3.6l zasnovan na GT1 i GT3 modelima.

Novi model 911 Turbo

Novi modeli 911 Turbo i Turbo S imaće unapređene turbo motore 3.8 l koji proizvode 540 KS i 580 KS. Povećanje snage postiglo se modifikacijom ulaza cilindara, većeg pritiska ulja, većim kompresorima i novim turbo punjačima. Kada je eksterijer u pitanju promene su minimalne : redizajnirani otvori za vazduh na braniku i uža led svetla. Gume su šire za 1.2 cm na Turbo modelu i 20 inči felne, drugačije ručice za vrata i redizajnirana zadnja svetla. U enterijeru ističe se sportski volan od 360 mm sličan onome na Spyder 918. Takođe, napravljen je novi Porsche Communication Managment informacioni sistem sa ekranom na dodir.