Pozovite nas 011 6350 515
Svi proizvodi

Vaša garaža je prazna. Bez brige, nije bilo lopova :)

Parking

Uporabniški račun

Registrujte se!

Registrovanim korisnicima je kod nas još komfornije. Pogledajte prethodnu kupovinu, uživajte u posebnim ponudama, sastavite listu želja i sačekajte da vas obavestimo, ako se spusti cena vašeg najdražeg proizvoda.

Registrujte se!

Korpa je prazna

Dodajte u korpu sa proizvodima...

Saveti za sigurniju vožnju po kiši

12.04.2019

Kiša je čest pratilac vožnje, a kao posledicu ima smanjenje vidljivosti i pogoršavanje uslova sigurne vožnje.

Saveti za sigurniju vožnju po kiši
Kiša donosi niz opasnosti i često je uzrok saobraćajnih nezgoda zbog smanjenog prijanjanja, smanjene vidljivosti, mogućnosti trenutnog otkazivanja kočnica, dinamičkih udara, nastajanja vodenog klina i prekrivenih oznaka na kolovozu.
 
Kada kiša pada, na kolovozu se stvara sloj vode i gume slabije prijanjaju uz kolovoz (trenje između gume i površine kolovoza je manje) što smanjuje upravljačke i kočione sposobnosti vozila. Veličina trenja između guma i kolovoza zavisi o dubini profila guma, brzine kretanja i svojstva kolovoza (vrste kolovoza).
 
Tokom vožnje po kiši, treba usmeriti pogled dalje ispred vozila jer postoji mogućnost naletanja na rupe napunjene vodom ili na vodu na kolovozu, pri čemu može da dođe do vodenog udara. Pri mimoilaženju s drugim vozilom može doći do iznenadnog zalivanja vetrobranskog stakla, čime se smanjuje vidljivost, a u toj situaciji vozač može izgubiti prisebnost i kontrolu nad vozilom. Pobrinite se da brisači rade efikasno i bezprekorno.
 
Za vreme vožnje po kiši ne dozvolite da se vodena para kondenzuje u unutrašnjiosti vozila. U takvim uslovima treba koristiti ventilaciju i grejanje. Kombinacijom ovih uređaja najbolje će se odstraniti suvišna vodena para i obezbediti sigurna vožnja. Prva kiša je najopasnija. 
Na samom početku kiše, uslovi na putu otežavaju vožnju pošto voda, blato i ulje formiraju veoma klizav sloj. Vozači će osetiti da je kontrola vozila umanjena i upozoravamo ih da budu posebno pažljivi u prvih pola sata od početka kise.
 
 
Kod obilnih i dugotrajnih kiša na kolovozu se često zadržava voda. Pri vožnji u tim uslovima pod točkom se stvara sloj vode, odnosno „vodeni klin“. Kada je sloj vode dublji, ili kada se po kolovozu pokrivenom vodom vozi velikom brzinom, guma počinje da se penje na sloj vode, „vodeni klin“ je izdiže, što uslovljava odvajanje gume od kolovoza. Gubi se dodir s kolovozom i tada točak “skija” po vodi. Gume tada nisu više sposobne da prenesu na kolovoz vučnu silu, silu kočenja i bočne sile.
 
Pri brzoj vožnji gube se primarne sposobnosti gume da koči ili vodi vozilo u željenom pravcu. U slučaju kočenja, prednji točkovi blokiraju i kližu se, pa vozilo gubi upravljivost, odnosno u takvim uslovima se vozilom ne može upravljati.
Nastalo stanje naziva se „aquaplaning“, što u slobodnom prevodu znači skijanje na vodi. Kod tog stanja upravljanje i kočenje nije moguće. U tom slučaju važi pravilo: upravljač držati pravo i oduzeti gas.
 
Da biste izbegli „aquaplaning“, održavajte pravilan pritisak vazduha u gumama, pobrinite se za odgovarajući kvalitet gaznoga sloja na gumama i zamenite gume kad bude potrebno; smanjite brzinu kad je kolovoz mokar i izbegavajte bare. Pokušajte da vozite po tragovima guma automobila ispred vas. Ako osetite akvaplaning, nemojte naglo kočiti. Zbog toga bi vaš automobil mogao da sklizne. Popustite pritisak na papučicu za gas dok se brzina automobila ne smanji i opet ne osetite kontakt s putem. Ako morate da kočite, učinite to polako. Ako vaš automobil ima sistem ABS, kočite normalno; računar automobila pobrinuće se za kočenje slično pumpanju ako bude bilo potrebno.
 

Naši kupci nas vole širom Evrope