Pozovite nas 011 6350 515
Svi proizvodi

Vaša garaža je prazna. Bez brige, nije bilo lopova :)

Parking

Uporabniški račun

Registrujte se!

Registrovanim korisnicima je kod nas još komfornije. Pogledajte prethodnu kupovinu, uživajte u posebnim ponudama, sastavite listu želja i sačekajte da vas obavestimo, ako se spusti cena vašeg najdražeg proizvoda.

Registrujte se!

Korpa je prazna

Dodajte u korpu sa proizvodima...

Šta je hladnjak za punjenje vazduha i kad je vreme za zamenu?

01.07.2019

Ventilatori rashladnog sredstva se hlade vazduhom pod pritiskom u cilindru motora, koji daje veću gustoću vazduha na motor, što povećava injektiranje goriva i time povećava snagu motora. Kako se gasovi zagrevaju tokom kompresije, vazduh mora biti hlađen pod pritiskom kako bi se sprečilo zapaljenje turbine.

Šta je hladnjak za punjenje vazduha i kad je vreme za zamenu?
Ovo se radi pomoću hladnjaka za punjenje vazduha koji radi na potpuno istom sistemu kao i ostali hladnjaci u vozilu. Nalazi se između turbine i gasa (ponekad između kompresora i poklopca), označen je kao IC ili sa interkulerom. 
 
Ventilator motora povećava protok vazduha koji prolazi kroz hladnjak kada se vozilo kreće malom brzinom ili miruje. Ventilator se nalazi u blizini hladnjaka i aktivira se samo kada je to potrebno, to jest kada temperatura rashladnog sistema motora dostigne radnu vrednost. 
Temperatura u motoru se reguliše prvenstveno mehaničkim termostatom koji određuje da li i koliko će rashladne tečnosti da se usmeri kroz hladnjak. Sve dok protok vazduha kroz hladnjak obezbeđuje dovoljno odvođenje toplote, ventilator se neće uključiti. To je slučaj kada se automobil kreće većom brzinom (tj. na otvorenom putu). Kada se protok vazduha kroz hladnjak smanji (npr. kad automobil stoji ili se kreće usporeno u koloni i sl.), tada temperatura motora poraste za neki stepen više od normale i tada dolazi do uključenja ventilatora hladnjaka koji svojim radom obezbeđuje neophodan protok vazduha. Ako se desi da je ventilator uključen, što je znak da je došlo do povećanja temperature motora, zbog histerezisa (histerezis je dešavanje da, iako se prekinulo sa dovođenjem toplote u neki prostor, da temperatura nastavlja da raste još neko vreme) je ipak bolje ispoštovati "automatiku" pa ne gasiti motor dok se ventilator sam ne isključi, jer isključenje ventilatora znači da se tamperatura motora vratila na normanu vrednost. 
 
Kod vazdušnog hlađenja motora toplota se prenosi na površinu rebra cilindra. Sa ovih površina toplota se prenosi na vazduh koji je u neposrednoj vezi sa rebrastim površinama. Ovakav način prenošenja toplote,odnosno hlađenja nameće obavezu da se motor izrađuje od materijala koji svojim osobinama omogućava dobro sprovođenje toplote. Zbog potrebe hlađenja motora na nekim konstrukcijama su međusobno razdvojeni cilindri, i na taj način stvoren je veći prostor između njih, odnosno povećana je površina hlađenja. Hlađenje vazduhom je nepovoljnije za konstrukcije vozila kod kojih se motor nalazi pozadi, jer se ne mogu koristiti vazdušna strujanja koja se stvaraju pri kretanju vozila. Kod vazduhom hlađenih motora korozija je znatno manja ,nego kod motora hlađenih tečnošću. Kod vazduhom hlađenih motora mogućnost oštećenja klipa i cilindra,kada je motor hladan je manja nego kod motora hlađenih tečnošću, jer motor brže postiže radnu temperaturu. Kod vazduhom hlađenih motora postiže se zagrijanost motora do 60˚ C oko jedan minut, dok kod motora hlađenih tečnošću za oko 3-4 minuta.
 
Motori su pouzdaniji u radu i moguća su veća temperaturna odstupanja za vrjeme rada (120-160˚ C) nego kod motora koji se hlade tečnošću;motori su trajniji , manje se pregrejavaju. Nedostatci kod vazduhom hlađenih motora su: zazor između klipa i cilindra veći je nego kod motora hlađenih tečnošću, pri radu motor je bučniji, jer je vazduh slab izolator; zagrevanje vozila je nedovoljno, naročito pri malom broju obrtaja i pri niskim spoljnim temperaturama, zbog čega se primenjuje posebno rešenje za zagrevanje unutrašnjosti vozila; troši se dosta snage na pokretanje turbine (6 -12% snage motora),čiji rad više povećava buku motora, što je poseban nedostatak putničkih i drugih vozila. 
Ventilatori vazduha za punjenje ugrađeni su u gotovo sve automobile, oni nemaju samo slabiji turbo dizel. Ako hladnjak propušta, tj.ima pukotinu i ne može izvršiti svoj posao, stoga ga treba 
 

Naši kupci nas vole širom Evrope