Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Kako povećati konjsku snagu vašeg automobila?

07.12.2017

Ljudi se često emotivno vežu za svoj automobil, iako on nije ni jak ni brz koliko bi oni želeli. Zato se sve više njih odlučuje da ga modifikuje I tako stvori idealno vozilo za sebe. Takva prepravka popularno se zove tuning, odnosno prerada motora i podizanje konjskih snaga.

Kako povećati konjsku snagu vašeg automobila?
Tuning automobila odnosi se na sam motor i poboljšanje njegovih preformansi van fabričkog standarda. To se može postići ugradnjom sportskog vazdušnog filtera, sportskog izduvnog sistema I menjanjem delova u samom motoru. U poslednje vreme najpopularnije je čipovanje; menjanjem parametara računara koji kontroliše rad motora može se povećati obrtni moment i konjske snage motora do 30 odsto. 
Kada se govori o načinima povećanja snage motora, zajednički cilj je, svakako sagoreti što više smese goriva i vazduha u jedinici vremena. Postoje praktično, četiri fundamentalno različita načina da se to ostvari :
 
Napraviti efikasan motor tako da se što je moguće više vazduha I goriva unosi u njega kroz smanjenje restrikcija usisnih i izduvnih grana, umanjujući masu koja se rotira unutar motora, povećavajući energiju koju emituje svećica I finog štelovanja tajminga rada motora. Ovo su ciljevi svih “performans” delova koji povećavaju snagu motora – filteri vazduha, programatori paljenja, izduvni sistemi itd. Ove modifikacije su veoma popularne zato što dodaju snagu, izgledaju dobro i zvuče dobro. Takodje one se mogu raditi nezavisno što je dobro za finansije. Problem ovakvih modifikacija je što donose male dobitke, a često su ti dobici u snazi beznačajni I ne mogu se osetiti. Današnji moderni motori su po izlasku iz fabrike prilično dobro podešeni i nisu opremljeni previše restriktivnim usisnim ili izduvnim granama koje bi umanjile potrošnju goriva. Drugim rečima, ako tražite umerene dobitke snage, potrebno je ići dublje od ovakvih modifikacija koje za cilj imaju samo blago povećanje efikasnosti motora.
 
Motoru se moze povećati snaga tako sto ćete ga ubrzati tj. motor će se okretati na većem broju obrtaja. Ova tehnika je efikasna kada se insistira na zadržavanju male mase I kompaktnosti motora, a istovremeno se traži veća snaga. Naravno svi trkački automobili imaju motore koji postižu visoke brojeve obrtaja. Jedina mana ovog pristupa je da ako želite da omogućite motoru da se okreće na jako visokom broju obrtaja potrebni su jako kvalitetni i skupi delovi koji ce moći da izdrže rad u takvim uslovima. Povećani broj obrtaja značajno povećava trošenje materijala što umanjuje pouzdanost motora I smanjuje mu rok trajanja. Okretanje motora brže nego sto je predvidjeno je rizik za motor
 
Još jedan način za povećanje snage motora je veoma očigledan, korišćenjem većeg motora. Veći motori mogu da sagore više vazduha i goriva i samim tim generišu više snage. Povećanje motora se lako može izvesti razbušivanjem tj. povećanjem prečnika cilindra I stavljanjem većih klipova, ili povećanjem hoda klipa ali takva povećanja su ograničena obzirom da konstrukcija motora ne dozvoljava preveliko povećanje tih parametara
 
Poslednji način za povećanje snage je unošenje veće količine smese goriva i vazduha pre njenog sagorevanja, a rezultat je snaga koja je adekvatna klasičnom motoru sa većom zapreminom. Problem kod ovog načina je da nije dovoljno reći da motor treba da usisa više smese, pritisak je uslovljen atmosferskim pritiskom od 1 bar na 0 m nadmorske visine.  Kako se visina povećava vazduh postaje sve redji i time motor ima sve manje snage. Tu na scenu stupaju turbo kompresori ili turbo punjači.  Kompresor kompresuje vazduh i gorivo u komoru cilindra pod pritiskom veći od atmosferskog i time dobija efekat povećanja snage kao da je motor veće zapremine nego što jeste. Drugo mali motor zadržava sve svoje osobine – lagan, kompaktan, efikasno troši gorivo, a opet uz pomoć kompreksora daje veću snagu.
Realno postoji daleko više načina povećanja konjskih snaga kod vašeg ljubimca ali ovi načini su najkonvencionalniji.