Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Napolju je jako hladno, a u vašem automobilu ne radi grejanje, šta je uzrok?

04.01.2018

Grejanje u vozilu zimi je i te kako potrebno, a da nešto nije u redu s ovim sistemom, uvidećete ako vozilo naglo počne da gubi rashladnu tečnost u motoru. Zato savetuju stručnjaci da se češće proverava da li je u rashladnom sistemu motora dovoljna količina tečnosti.

 Napolju je jako hladno, a u vašem automobilu ne radi grejanje, šta je uzrok?
Kada je grejanje u kabini vozila slabije, znači da ono negde gubi vodu. Tačnije, pošto nema tečnosti, to znači da neki od dva hladnjaka, onaj na motoru ili u kabini, ne radi.
 
Da s grejanjem nešto nije u redu, osim niske temperature u kabini vozila, još jedan od simptoma može da bude i pojava pare. Naime, kada iz ventilacionog sistema izlazi para, odnosno kada se vazduh kondenzuje u kabini, naslutićete da grejanje ne radi kako treba. Tada je potrebno zameniti mali hladnjak ili grejač u kabini. Međutim, to ne bi trebalo raditi „na svoju ruku“, već prepustiti majstorima, jer se do ovog hladnjaka stiže skidanjem kontrolne instrument-table. 
 
Takođe, pošto gotovo svi automobili imaju isti ili vrlo sličan sistem grejanja, da on nije ispravan, može da se uvidi i na samoj kontrolnoj tabli, odnosno na potenciometru koji služi za podešavanje jačine i intenziteta grejanja u kabini vozila. 
Problem lošeg grejanja može biti veoma širok pojam a i problem.
 
Ipak najčešći kvarovi grejanja u automobilu se javljaju  zbog kvara na termostatu. Naime, kada se ovaj deo pokvari onda se poremeti dotok tople vode u hladnjak koji zagreva vazduh. Temperatura se tada teže povećava i u vozilu je hladno. Treba početi od samog sistema.To znači proveriti termoprekidač i termostat. Ako ova dva nisu usaglašena može doći do problema sa grejanjem.
 
Moguće je da  pusti u sistem mlaku tečnost,recimo do 80 stepeni a ventilator recimo uključi na tu cifru i rashladi na 60 stepeni i eto mlako, nikakvo grejanje. Ova dva moraju biti u odnosu, termoprekidač 95 stepeni, termostat do 87 stepeni, ne manje. 
Kvar takođe može da nastane i u unutrašnjosti grejača. Sistem, međutim, može lošije da radi i zbog neispravnosti ventilatora i reostata koji utiče na jačinu duvanja. U tim slučajevima u unutrašnjost vozila slabije dotiče zagrejani vazduh. Slična je situacija i kada se pokvare otvarači za vazduh, koji se nalaze na više mesta u kabini.
 
Savetuje se  da vozači rešenje ovih problema treba da potraže u ovlašćenom servisu, u kom će stručnjaci otkloniti eventualne kvarove. 
Često se vozači pitaju da li konstantno grejanje utiče na veću potrošnju benzina? Odgovor je bilo da vozilo stoji ili je u pokretu, zagrevanje kabine vozila ne utiče na veću potrošnju goriva. Može se reći da se zimi troši više goriva, jer je pre vožnje neophodno pustiti automobil da se zagreje desetak minuta, odnosno da motor postigne radnu temperaturu. Tada će se brže zagrejati i kabina vozila.
Na veću potrošnju goriva u ovom periodu više utiču zimski uslovi nego samo grejanje. Dakle, ne može se reći da automobil troši više benzina ako je konstantno uključeno grejanje. Za zagrevanje automobila koji ide na dizel treba više vremena nego za one koji troše benzin. Naime, u benzincima se kabina brže zagreje jer ovim automobilima treba manje vremena da dostignu radnu temperaturu.