Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Šta je DPF filter i kako ubezbediti njegov oprimalan rad?

21.02.2018

Sam izraz „DPF filter“ nije pravilan. Na engleskom znači „Diesel Particulate Filter“. Dakle, reč filter je već uključena u tu skraćenicu. DPF filter smanjuje izbacivanje kancerogenih čestica u atmosferu. Činjenica je da dizelaši, izbacuju opasne čestice ukoliko nemaju odgovarajući sistem za njihovo neutralisanje.

Šta je DPF filter i kako ubezbediti njegov oprimalan rad?

Ovi filteri se koriste već dugo i danas  nema novog dizelaša bez DPF filtera. Životni vek DPF filtera jednak je životnom veku automobila.  Problemi koji se javljaju posledica su neispravnog rada motora ili ignorisanja upozorenja po pitanju regeneracije.  Iz tog razloga u servisima koji se bave čišćenjem filtera insistiraju da se filter prilikom regeneracije (čišćenja) skida u servisu u kojem prethodno mogu da se utvrde greške u radu motora koje su dovele do zapušenja filtera.

Prosečan filter na sebi ima šest senzora koji vode računa o stanju izduvnih gasova koji dolaze iz motora. Pomoću tih senzora centralni računar automobila prepoznaje i stanje u filteru, mereći pritisak u komorama ispred i iza filtera, nivo čađi i pepela u sistemu. Kada filter dođe u kritičnu zonu, nivo čađi veći nego što pasivna regeneracija može da reši, računar pomoću signalnih lampica sugeriše vozaču da započne dužu vožnju u nešto oštrijem režimu. Tako se povećava temperatura u DPF-u i sprovodi se aktivna regeneracija. Da biste se zaštitili od skupih troškova, pročitajte uputstvo koje stiže uz automobil.

Mnogi vozači ne znaju šta znači lampica koja upozorava na zapušenost DPF-a, te je ignorišu dok se ne jave ozbiljni problemi. Postoje pasivna i aktivna regeneracija filtera. Pasivna regeneracija se dešava kada temperatura izduvnih gasova postane dovoljno visoka da čađ može da počne da se spaljuje bez dodatka goriva, intervencije od strane vozača, itd. Aktivna regeneracija traži intervenciju od strane vozača, dodatak goriva i slično, a može da se obavi tokom vožnje ili da se inicira u servisu.

Gradska stani-kreni vožnja je glavni krivac za otkazivanje DPF-a. Stoga se preporučuje svim vlasnicima automobila sa DPF-om da povremeno izađu na autoput i dozvole automobilu da prodiše punim plućima pri visokim obrtajima. Vozači mogu da pomognu svojim automobilima povremenim korišćenjem aditiva koji štite DPF filter ili mu pomažu prilikom aktivne regeneracije. Ti aditivi se dodaju u rezervoar za gorivo i imaju zadatak da smanje tačku zapaljenja čestica čađi u filteru. Takođe imaju i zadatak da obnavljaju materijale koji se nalaze u samom filteru. „Eco Blaster tehnologija je jedna od danas najčešće korišćenih kada je čišćenje DPF filtera u pitanju. Ovaj postupak podrazumeva da se filter zagreje na vrlo visoku temperaturu dok je u mašini, a nakon toga se tretira hemijskim sredstvima koja ga osvežavaju i produžuju mu život“. Postoji nekoliko načina kako da neispravan DPF filter isključite iz upotrebe na vozilu. Uklanjanjem ovog filtera gubite svaku Euro normu.Takođe, kada uklonite DPF filter, morate da promenite i softver koji kontroliše rad motora.

Na novijim verzijama automobila na filteru se u proseku nalazi šest senzora. Oni imaju zadatak da upravljaju radom motora kontrolišući pritisak i temperaturu izlaznih gasova (proveravaju da li je smeša goriva i kiseonika bogata, siromašna ili optimalna). Automobil svakih 60 milisekundi očitava podatke sa ovih senzora i na osnovu njih podešava smešu goriva, samim tim i potrošnju, a i optimalan rad motora. Ako se vaš DPF filter regeneriše i vrati na vozilo, a vi niste zadovoljni rezultatima čišćenja, procedura se može ponavljati unedogled do trenutka kada ćete biti zadovoljni urađenim.