Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Šta uraditi kada zamrznu dovodi za gorivo?

28.02.2018

Potpuna i blagovremena priprema sistema za napajanje motora gorivom za zimsku eksploataciju skraćuje vreme puštanja motora u rad, smanjuje potrošnju goriva i habanje delova.

Šta uraditi kada zamrznu dovodi za gorivo?
Ispravnost ovog sistema znatno povećava pogonsku sigurnost i smanjuje broj prinudnih zastanaka radi otklanjanja neispravnosti na putu, što je inače čest uzrok zastoja u radu.
 
Priprema sistema za napajanje gorivom obuhvata čišćenje svih delova od prljavštine, podešavanje i eventualne popravke karburatora, pumpe za gorivo, brizgaljki, pumpe visokog pritiska i proveru zaptivenosti delova, sklopova i spojeva. Pranje rezervoara za gorivo može da se izvede na automobilu ili nakon skidanja toplom vodom sa natpritiskom od 0,25 do 0,5 bara ili vodom zagrejanom do 60 ili 70 0 S. Za sve vreme pranja slivni otvor treba da bude otvoren radi oticanja kondenzata i prljavštine.
 
Provera zaptivenosti sistema za napajanje gorivom je obavezna da bi se utvrdilo da li propušta gorivo. Sistem se proverava sklopljen. Stoga treba u rezervoaru ostvariti natpritisak vazduhom od 0,15 do 0,20 bara. Nezaptivena mesta treba odmah popraviti. U sistemu za napajanje gorivom treba proveriti da li ima naprslina, većih udubljenja i iskrivšenja cevi, što bi moglo otežavati proticanje goriva.
Provera ispravnog rada i podešenosti karburatora ili drugog sistema za kontrolu napajanja izvodi se na motoru, zagrejanom do radne temperature nakon podešavanja paljenja i zazora ventila.
 
Pri proveri karburatora benzinskih motora mora se imati u vidu da sigurnost puštanja motora u rad u niskoj temperaturi u velikoj meri zavisi od ispravnosti rada leptira prigušivača i njegove opruge. Na sličan način se priprema sistem za napajanje gorivom kod dizel – motora. Pumpa visokog pritiska i brizgaljke mogu se proveriti i u skinutom stanju na opitnim stolovima. Za ispravan rad sistema za napajanje dizel – motora gorivom neophodno je očistiti prečistače i cevne vodove od prljavštine, elemente grubog prečistača oprati u čistom dizel – gorivu ili zameniti novim, a elemente finog prečistača zameniti. 
 
Prilikom punjenja benzinske pumpe, raspitajte se o tome koja je kategorija goriva dostupna.
U hladnijoj sezoni (-10 ° C, -15 ° C), ne ulijevajte gorivo u rezervoar iz ranije toplijeg vremena (0 ° C, -10 ° C).
Dodati kao neophodne dodatke da smanjite tačku filtriranja, ali samo u preporučenim količinama.
Ako je moguće držati vozilo preko noći u zatvorenom prostoru.
 
Nemojte mešati dizel gorivo benzinom kako biste sprečili zamrzavanje.
Ako putujete u zemlje s hladnijim klimatskim uslovima, sipajte gorivo na lokalnu pumpu što pre.

Šta uraditi ako se javlja "zamrzavanje" goriva?

Ako imate filter Eurodizel -15 ° C u rezervoaru za gorivo i vozilo je na otvorenom na -20 ° C, to će dovesti do kristalizacije parafina u gorivu ili "zamrzavanja". Klasičan simptom je nesposobnost da se upali motor. U ovom slučaju treba uraditi sledeće:
Ne pokušavajte da upalite motor više puta, jer je filter već napunjen parafinskim kristalima, a gorivo ne može doći do motora, bez obzira na sekvencu "verginga". Svoj auto ugurajte u garažu ili sličnu topliju prostoriju. Kasnije pokušajte ponovo da je uključite.
Troškovi koji mogu nastati ovim problemom su zamena filtera za gorivo, pumpa i kupovina novog goriva, a u najgorem slučaju zamena pumpe visokog pritiska. Treba napomenuti da oštećenja uzrokovana "zamrzavanjem" dizel goriva nisu pokrivena garancijom.