Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Pozovite nas
011 6350 515
Korpa
Korpa je prazna

Tehnološke novosti koje će imati dolazeći audi Q8

07.03.2018

Najznačajniji severnoamerički auto-salon Audi je iskoristio da predstavi javnosti koncept budućeg produkcijskog SUV modela Q8. Iako zbog specifične linije krova i zadnjeg dela vozila - zbog koje koncept ima sportsku siluetu - Q8 pruža smeštaj za samo 4 osobe, ovaj kupe krosover je duži i širi od Audi Q7.

Tehnološke novosti koje će imati dolazeći audi Q8
U poređenju sa Q7, Audi Q8 je vizuelno znatno elegantniji i agresivniji, naročito kad se posmatraju bočni i prednji deo automobila sa istaknutom osmougaonom maskom hladnjaka, uskim, zakošenim farovima koji se nadovezuju na nju i velikim otvorima za vazduh na braniku. Ukupna kombinovana snaga pogonskog sistema dostiže 449 ks (330 kW), a maksimalni obrtni moment 700 Nm. Audi tvrdi da je Q8 u stanju da od 0 do 100 km/h ubrza za 5,4 s, pre nego što dostigne elektronski limitiranih 250 km/h. 
 
Na papiru, automobil prosečno trošu 2,3 l/100 km. Elektromotor struju dobija iz litijum-jonske baterije kapaciteta 17,9 kWh, zahvaljujući kojoj Audi Q8 može da se vozi isključivo pomoću električne energije i da na taj način pređe i do 60 km, pre nego što se baterija isprazni. Ukupna autonomija u vožnji, zajedno sa aktiviranim benzinskim motorom, iznosi oko 1.000 km.  Na punjaču od 7,2 kW, bateriju je moguće u potpunosti dopuniti za 2,5 h . Iako je reč o konceptu, Audi planira serijsku verziju već za 2018, koja će se pridružiti sestrinskim top SUV modelima iz VW grupe, kao što su Bentley Bentayga, Porsche Cayenne i najavljeni Lamborghini Urus. Tada ćemo saznati i koliko će elemenata produkcijsko vozilo preuzeti od konceptnog Q8.  Očekivano, u kabini dominiraju ekrani osetljivi na dodir, dok su klasične fizičke komande i dugmići gotovo u potpunosti "proterani" iz enetrijera. 
 
 
Za pogon je u skladu sa vladajućim ekološkim trendovima odabran Plug-in hibrdini sistem koji se sastoji od 3.0 V6 turbo benzinca i električnog agregata, dok je za prenos snage na točkove upotrebljen osmobrzinski automatski menjač. Bočna stakla nemaju okvire, kao što je to slučaj kod pravih sportskih kupea, a "mišićavu" pojavu automobila zaokružuju 23 inčne alu felne i proširenja na lukovima iznad točkova. Na zadnjem delu vozila izdvajaju se LED stop svetla koja se prostiru čitavom širinom automobila. 
 
Tvrdi se da sistem smanjuje potrošnju goriva po galonu svake 282 milje i CO2 za 25 g / km u poređenju sa nehibridnim V6 i omogućava ograničeno pokretanje motora u saobraćaju.
 
"Ovaj pogonski sistem je korak ka optimizaciji efikasnosti i održivosti proizvodnje velike količine," kaže predsednik kompanije Audi Rupert Stadler. "Kombinacija blagog hibrida i TFSI motora postavlja novu sintezu elektromobilnosti i motora sa sagorevanjem i koristiće se u mnogim modelima."
 
Za razliku od trenutnog plug-in hibridnog Audi e-tron A3 i K7, ovaj novi blago hibridni pogon ne poseduje eksterno punjenje i koristi daleko manju bateriju. Novi pogon takođe koristi tehnologiju koja je već postavljena na svoj veličanstveni dizel motor (kao što se nalazi u SK7) svima, ali eliminiše turbo lag, a e-kompresor spooluje turbos kada izduvni pritisak ne može. 
 
Stadler kaže da će Audi prevazići poslovne izazove koji se ulažu u kupovinu tri čistih električnih automobila do 2020. godine. "Prvo ćemo imati SUV, iako je arhitektura teža jer nemate savršenu aerodinamiku. “
" Nakon SUV-a, ima ćemo emocionalniji oblik [na istoj platformi], a zatim i kompaktniji BEV na VV MEB platformi. ”
"Želio bih imati samo male automobile sa manjom potrošnjom goriva, ali postoje kupci koji žele šest cilindara i motora od 2,5 i 3,0 litara. I to moramo kompenzovati.“